DSO 5 en 6 kampioen

26 oktober 2008door Webmaster

De laatste wedstrijden op het veld zijn gespeeld en op een enkele inhaalwedstrijd na verplaatsen de korfballers van DSO zich naar de zaal. DSO 1 verloor kansloos bij NIO en kent serieuze degradatiezorgen. DSO 5 en 6 zijn kampioen geworden.

DSO 1 lijdt kansloze nederlaag
DSO 1 moest een uitwedstrijd spelen tegen het Rotterdamse NIO. Wilde DSO aansluiting houden bij de ploegen boven hun dan moest deze wedstrijd gewonnen worden. Helaas wist DSO alleen in de beginfase enigszins in de buurt te blijven van de tegenstander. Na de snelle 2-0 achterstand waren er in de openingsfase ook voldoende kansen om gelijk te maken. Helaas lukte dit niet en wist NIO in het tweede gedeelte van de eerste helft snel uit te lopen door zuivere afstandsschoten. In de tweede helft stond DSO, net als vorige week, voor de bijna onmogelijke opgave om de grote achterstand bij rust (11-5) ongedaan te maken. Helaas zat dat er geen moment meer in en NIO kon dan ook erg gemakkelijk de voorsprong verder uitbouwen naar een 20-10 overwinning. Door deze zware nederlaag staat DSO samen met SKV afgetekend onderaan. In de tweede helft veld zal DSO alle zeilen bij moeten zetten om 2 ploegen onder zich te laten en daarmee degratie naar de vierde klasse te voorkomen.

DSO 3 wint lastige uitwedstrijd
DSO 3 had een lastige uitwedstrijd naar Nikantes op het programma; de heenwedstrijd hadden we in de laatste minuut gewonnen. Ook deze wedstrijd ging het erg moeizaam. Door gebrek aan concentratie werd er in de 1e helft veel verdedigende fouten gemaakt, waardoor we telkens tegen een achterstand aan keken. Aanvallend werden vele kansen om zeep geholpen. Ruststand 5-4. Na rust kwam DSO beter op gang en werd het tempo opgeschroefd. Dit resulteerde direct in een 5-6 voorsprong, maar het lukte niet om los te komen. Vijf minuten voor tijd stond het weer gelijk (7-7). Anita Lips (die haar 2e volledige wedstrijd van de dag speelde) scoorde twee minunten voor tijd de 7-8 en in de slotseconden bepaalde Anton van Dam met een fraai doelpunt de eindstand: 7-9. Een verdiende overwinning, die erg moeizaam tot stand kwam.

DSO 5 ongeslagen kampioen
Op een laat tijdstip moest DSO 5 nog aantreden tegen de nummer 2, KCC 9. De eerste helft ging gelijk op en eindigde in een kleine voorsprong voor DSO, 5-6. In de tweede helft was invaller Arjan de Vos goed voor 3 doelpunten. Ook Annika Lokers scoorde haar derde doelpunt van deze wedstrijd. Hiermee was de overwinning zeker en werd de eindstand bereikt bij 8-10. De overige doelpuntenmakers waren Alex den Hollander 3x en Jan Leijten 1x.

Kampioen DSO 6 verliest laatste wedstrijd
DSO 6 was al kampioen maar wilde de laatste wedstrijd tegen Kinderdijk 7 ook winnen, zodat zij ongeslagen op de eerste plaats zouden eindigen. Helaas was Kinderdijk deze zaterdag goed op schot en bij het 6e wilde het niet echt lukken. De rust gingen we dan ook in met een 5-1 achterstand. Na de rust werd er door DSO nog 4x gescoord, maar ook de tegenstander scoorde er 5 zodat de einduitslag 10-5 in het voordeel van Kinderdijk was. Helaas was de scheidsrechter kennelijk een doelpunt van DSO vergeten zodat we met een 10-4 nederlaag naar huis toe gingen. Uiteraard werd het kampioenschap gevierd met foto en de altijd lekkere snoepzak.

DSO A1 verliest duel om koppositie
DSO begon best sterk met 2 doelpunten van Frank en Anita, maar konden de voorsprong niet vasthouden. DSO speelde met te weinig beweging en afwisseling  om tot goede kansen te komen en daardoor bleven de doelpunten uit. Jeroen van Dam heeft nog een goede invalbeurt gemaakt, want hij scoorde vrijwel meteen toen hij erin kwam. GKV liep uit naar 12-6, waarna Mandy de Ruiter nog 2 keer scoorde en de eindstand op 12-8 bepaalde.

Zaal
Vanaf nu trainen en spelen de teams van DSO weer in de zaal. Kijk op www.korfbal.net voor nadere info over trainingstijden en wedstrijden.

Uitslagen zaterdag 25 oktober
NIO 1 – DSO 1 20-10