DSO 1 komt te laat op gang

19 oktober 2008door Webmaster

Er kwamen alleen seniorenteams in actie het afgelopen weekend. Alle ploegen speelden thuis op een zeer zwaar veld. DSO 1 redde het niet tegen Seolto. DSO 2 en DSO 5 wisten te winnen en DSO 3 speelde gelijk.

De wedstrijd van DSO 1 tegen Seolto kende 2 gezichten. Voor de rust was de ploeg uit Vlissingen heer en meester en was het zeer scherp in de afronding. Met name de dames van Seolto waren goed op dreef en Seolto speelde goed en gevarieerd aanvalsspel. DSO echter speelde aanvallend veel te slordig. Het leed onnodig veel balverlies zonder tot een goede aanval te komen en was zwak in afvang. De kansen die het kreeg werden slecht afgerond en dus was het niet meer dan logisch dat Seolto ging rusten met een riante 4-11 voorsprong.

Direct na rust scoorde Seolto opnieuw en een grote nederlaag dreigde voor de ploeg uit Klundert. Ineens ging het echter lopen bij DSO en werd er wel met scherp geschoten. 2 snelle afstandstreffers van de sterk spelende Sander Bijl gaf DSO moed en DSO kwam dichterbij tot 8-12 en Seolto leek de kluts enigszins kwijt. DSO wist echter op dat moment niet door te drukken waarna het toch weer Seolto was dat de belangrijke 8-13 scoorde. Dit gat kreeg DSO niet meer dicht en ondanks veel strijdlust werd de wedstrijd verloren met 11-16.

DSO 2 begon sterk tegen Albatros. In korte tijd werd een 2-0 voorsprong gepakt. Daarna kwam Albatros echter beter in de wedstrijd en wist nog voor rust op voorsprong te komen. De tweede helft werd een boeiende strijd waarbij DSO langzaam maar zeker het initiatief wist te nemen. Met name door zeer sterk spel van Rubin van Dueren den Hollander en de zuivere Paul Langeweg werd uiteindelijk een verdiende 13-11 zege behaald.

DSO 3 tegen Oranje-Zwart 2 was een fysiek duel tussen de twee koplopers, waarbij de ploegen sterk aan elkaar gewaagd waren. In de eerste helft wist DSO een voorsprong te nemen door o.a. 3 treffers van Wilbert Bongers. De rust werd bereikt bij 5-3. In de tweede helft bracht Oranje-Zwart een heer in uit het eerste team en met name zijn zuivere afstandsschoten zorgden ervoor dat Oranje-Zwart langszij kwam. De invallers Frank Posthumus en Lianne den Hollander leken ervoor te zorgen dat de punten in Klundert bleven, maar 2 afstandsschoten van Oranje-Zwart zorgden voor een 8-8 eindstand.

DSO 5 was overduidelijk te sterk voor het zwakke NIO, waar het vorige week ook al gemakkelijk van gewonnen had. Al in de eerste helft wist DSO moeiteloos uit te lopen en scoorde Marianne Posthumus 3 treffers. De rust werd bereikt bij 7-1. Ook in de tweede helft wist DSO goed door te gaan met scoren en boekte uiteindelijk een gemakkelijke 14-4 zege.

Klaverjassen en Pokeren

De herfst draait op volle toeren en de winter nadert al. Dus starten we weer met de jaarlijkse Klaverjascompetitie. Vrijdag 24 oktober is de eerste avond. Omdat vorig jaar de belangstelling van de darters voor hun competitie wat terugliep en de Pokeravonden een groot succes waren is er dit jaar voor het eerst ook een Pokercompetitie. Iedereen is welkom op deze gezellige avonden vanaf 20:00 uur.

Uitslagen 18 oktober

DSO 1 – Seolto 1 11-16
DSO 2 – Albatros 4 13-11
DSO 3 – Oranje Zwart 2 8-8